Presentació del llibre: “L’escoltisme a Santa Coloma de Queralt. Records i vivències 1960-1984”

  • 11 mesos Ago
  • 2 Min Read

Una exposició de fotografies a la Sala dels Arcs va completar l’edició del llibre

Dissabte, dia 5 d’abril, a dos quarts de set de la tarda, a la sala noble del Castell de Santa Coloma de Queralt, es va fer la presentació del llibre L’escoltisme a Santa Coloma de Queralt, records i vivències (1960–1984).
Aquest llibre relata, amb tot luxe de detalls i fotografies, el dia a dia de l’entitat escolta A.E. Cor de Roure i Verge de Bell-lloc.

Com a decoració de la sala, els membres del cau van instal·lar dos maniquins amb els vestits originals de l’època del Cau, tant de nois com de noies.

L’acte, amb la sala plena de gom a gom, va aplegar molts dels integrants del Cau de Santa Coloma. També hi van assistir un representant de la Comissió Històrica del Moviment Escolta i un representant de l’editorial.

La presentació va anar a càrrec de Carles Roca, membre de la coordinadora El Cau Memòria.

Silvestre Palà, representant de l’ACBS com a entitat coeditora del llibre.

Ramon Oranias, membre de la coordinadora El Cau Memòria, va fer un record del moment històric en què sorgeix l’escoltisme.

Josep Domingo, membre de la coordinadora El Cau Memòria, va parlar de les característiques que fan d’aquest llibre una obra molt especial.

Rafael Ribó, exsíndic de greuges, va fer una sinopsi del llibre, ja que ell mateix va formar part del moviment escolta.

En l’apartat dels agraïments, es van regalar llibres a les persones i entitats que van col·laborar en l’edició del llibre.

Va cloure l’acte l’alcalde de Santa Coloma, Sr. Josep Jaume Corsellas.

Posteriorment, es va inaugurar l’exposició de fotografies a la sala dels Arcs, amb imatges del mateix llibre, que es mantindrà oberta en horari de l’Oficina de Turisme fins al 19 d’abril.

Publicació presentada a la convocatòria de subvencions de la Diputació de Tarragona.

La Sala Gran del castell plena de públic
Categories